شورای نظامی میانمار آنگ سان سوچی را به رشوه خواری متهم کرد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که گزارش ها از کشته شدن 12 معترض دیگر به دست نیروهای امنیتی میانمار خبر می دهند، شورای نظامی حاکم در این کشور آسیایی روز پنج شنبه اتهام رشوه خواری را به فهرست اتهام های وارده بر آنگ سان سوچی رهبر مخلوع این کشور اضافه نمود.

شورای نظامی میانمار آنگ سان سوچی را به رشوه خواری متهم کرد

از سوی دیگر، بروز درگیری خونین میان معترضان به کودتای نظامی یکم فوریه و نیروهای امنیتی میانمار ساعت ها پس از آن صورت گرفت که شورای امنیت سازمان ملل خواهان خویشتنداری نیروهای نظامی شد که در تقلا برای فرونشاندن اعتراض ها و اعتصاب های فلج کننده در این کشور هستند.

انجمن یاری برای زندانیان سیاسی اعلام نمود که در میان کشته شدگان روز پنج شنبه هشت تن در شهر مایانگ و در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند.

از سوی دیگر، افزوده شدن اتهام فساد به سایر اتهام های وارده بر سو چی به این معناست که این رهبر معزول میانمار با مجازات سخت تری روبروست. وی هم اکنون با چهار اتهام نسبتاً کوچک روبرو است؛ از جمله وارد کردن غیرقانونی شش دستگاه رادیو بی سیم و نقض محدودیت های مرتبط با شیوع کرونا.

سخنگوی شورای نظامی حاکم میانمار اعلام نمود که سوچی همچنین پرداخت های غیرقانونی خود به ارزش 600 هزار دلار آمریکا را پذیرفته است.

اما آی ما ما مایو یکی ا ز اعضای مجلس منحل شده میانمار و وابسته به حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی به رهبری سوچی این اتهام ها را رد کرد و گفت: اتهام زدن به سیاستمداران و کوشش برای درهم شکستن حزب در شرایطی که مردم بی گناه در ملأ عام کشته می شوند، در میانمار دیگر امری غیرمعمول نیست.

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80436

به "شورای نظامی میانمار آنگ سان سوچی را به رشوه خواری متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای نظامی میانمار آنگ سان سوچی را به رشوه خواری متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید